Jak pracujemy?
1. Skutecznie uczymy języków obcych:
- prowadzimy klasy dwujęzyczne
- kształcimy umiejętność posługiwania się głównymi językami świata (angielski, hiszpański, niemiecki, francuski) – uczymy w niewielkich, kilkuosobowych grupach, a tempo pracy dostosowujemy do każdego ucznia
- współpracujemy z Instytutami: Goethego, Austriackim, Francuskim, Cervantesa
- stawiamy na innowacyjność – realizujemy projekt Enter Your Future (przy współpracy z międzynarodową organizacją AIESEC), europejski projekt e-Twinning, prowadzimy wymianę młodzieży ze szkołą w Hiszpanii, rokrocznie organizujemy Europejski Dzień Języków Obcych
- współpracujemy z Fundacją Krzyżowa dla Porozumienia Europejskiego
- umiejętności językowe naszych uczniów weryfikowane są egzaminami zewnętrznymi organizowanymi przez British Council, Instytytut Geethego, Instytut Francuski i Instytut Cervantesa
2. Rozwijamy twórcze, samodzielne myślenie:
- staramy się, aby uczeń samodzielnie dochodził do wiedzy – stosujemy aktywne metody nauczania, do lekcji przyrodniczych włączamy doświadczenia i obserwacje dokonywane w trakcie wycieczek naukowych
- nie ograniczamy się tylko do prowadzenia tradycyjnych zajęć – organizujemy liczne lekcje muzealne, m.in.: w Muzeum Narodowym, Centrum Sztuki Współczesnej, Galerii „Zachęta”, a także: warsztaty naukowe na Wydziale Fizyki i Chemii Uniwersytetu Warszawskiego, w Centrum Nauki Kopernik, Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerku
- realizujemy projekty europejskie we współpracy z organizacjami, takimi jak: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Biuro Edukacji m.st. Warszawy, Fundacja Sztuki Współczesnej
- gościmy wybitnych przedstawicieli świata kultury i nauki; naszymi gośćmi byli, m.in.: prof. dr hab. Łukasz Turski, prof. dr hab. Zbigniew Marciniak, Krzysztof Zanussi, Krzysztof Krauze
- prowadzimy liczne zajęcia dodatkowe, np. koła: astronomiczne, geograficzne, matematyczne, historyczne, a nawet rękodzielnicze
- kształtujemy zdolności twórcze młodzieży w ramach teatru Makadamia
3. Łączymy tradycję z nowatorskimi działaniami dydaktycznymi – kształtujemy kreatywność i rozwijamy wrażliwość na problemy innych ludzi:
- gwarantujemy wysoki poziom zajęć dydaktycznych, dzięki profesjonalnej kadrze, uczącej z pasją
- tworzymy nowatorskie projekty z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej
- wprowadzamy dodatkowe przedmioty nauczania (np. socjologia, filozofia czy nauka o języku)
- uczymy młodzież zdobywania kompetencji ekonomicznych przydatnych na rynku pracy – w ramach lekcji przedsiębiorczości prowadzimy innowacyjne projekty edukacyjne, np. „Moje finanse” i „Zarządzanie firmą”
- inicjujemy ciekawe i niebanalne w formie imprezy kulturalne, m.in.: Warsztaty Teatralne (wyjazdy do różnych ośrodków teatralnych), Zaduszki Poetyckie (wieczorne spotkania z poezją), Obchody Świąt Narodowych (gry terenowe, koncerty, rajdy, spływy kajakowe)
- tworzymy niepowtarzalny klimat podczas wspólnych spotkań – Wieczerzy Wigilijnej i Spotkania Wielkanocnego
- proponujemy alternatywne formy działań edukacyjnych, chociażby Koło Gier Planszowych – organizujemy całonocne maratony gier
- uczymy pracy zespołowej, rozwijając tym samym umiejętności interpersonalne
- kształtujemy wrażliwość na potrzeby drugiego człowieka poprzez akcje charytatywne na rzecz Rodzinnego Domu Dziecka w Wesołej czy Fundacji „Nasze Dzieci” przy Klinice Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka
4. Indywidualizujemy proces kształcenia:
- uczymy w małych, kilkunastoosobowych klasach
- wprowadzamy podziały na dodatkowe grupy w zależności od poziomu umiejętności czy tempa pracy – nie tylko na zajęciach z języków obcych
- organizujemy obowiązkowe zajęcia reedukacji w gimnazjum
- proponujemy konsultacje dla uczniów wymagających indywidualnego wsparcia, a także organizujemy zajęcia wyrównawcze
- wspieramy uzdolnionych dzięki indywidualnemu tokowi nauczania lub indywidualnemu programowi nauczania (uczniowie gimnazjum mają możliwość realizacji programu w klasach licealnych)
- stymulujemy uczniów do udziału w różnorakich konkursach przedmiotowych
- organizujemy zajęcia w czasie ferii (np. ferie z matematyką)
- wychodzimy naprzeciw zainteresowaniom uczniów, proponując poszerzony program chemii, biologii, geografii i wiedzy o społeczeństwie
5. Dbamy o sprzyjające środowisko wychowawcze:
- każdy uczeń jest dla nas ważny – staramy się go wspierać w rozwiązywaniu trudnych problemów
- uczymy odpowiedzialności i uświadamiamy konsekwencje ryzykownych zachowań, m.in. poprzez naukę pierwszej pomocy, kształtowanie postaw prozdrowotnych, profilaktykę uzależnień, spotkania z przedstawicielami prawa
- dostosowujemy program wychowawczy do aktualnych potrzeb rozwojowych uczniów
- pomagamy rodzicom w rozwiązywaniu trudnych problemów wychowawczych
- staramy się szybko reagować na trudne sytuacje – skuteczność naszych oddziaływań umożliwia dziennik elektroniczny
- w ramach pedagogizacji prowadzimy zajęcia otwarte dla rodziców dotyczące problemów okresu dojrzewania